![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
•Problematyczny wyrok ryczałtowyZ Janem Buczkiem, prezesem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, rozmawia Bogusław MańkZ Janem Buczkiem, prezesem ZMPD, o wyroku Sądu Najwyższego w sprawie ryczałtów, rozmawia Bogusław Mańk. |
•Transportowa rewolucja w OlsztynieZ Gustawem Markiem Brzeziną, marszałkiem województwa warmińsko-mazurskiego, m.in. o dostępności komunikacyjnej, rozmawia Janusz Kajda |
![]() •Olbrzymi dowód zaufaniaZ Jerzym Kleniewskim,przewodniczącym Komitetu Transportu Lądowego EKG ONZ,rozmawia Krzysztof Koprowski |
![]() •Port Gdynia - należy pozyskać towary z południa EuropyO sytuacji portu z Januszem Jarosińskim, prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia, rozmawia Ewa Grunert |
![]() •Mamy dobrą pozycję rynkowąO działalności w branży logistycznej z Janem Brachmannem, prezesem Seifert Polska, rozmawia Janusz Mincewicz |
![]() •Rozwój Pyrzowic to szansa także dla cargoZ Arkadiuszem Czechem, burmistrzem Tarnowskich Gór, rozmawia Janusz MincewiczArkadiusz Czech opowiada m.in. o planach inwestycyjnych w perspektywie unijnej 2014-2020 i szansach na połączenie miasta z lotniskiem w Pyrzowicach |
![]() •Szukamy optymalnych rozwiązańZ Ewą Zawadzką, Head of Land & Development w Prologis, rozmawia Janusz MincewiczPologis jest liderem na polskim rynku logistycznym. Jaką powierzchnią magazynów obecnie firma zarządza? |
![]() •Kształcenie zawodowe od samych podstawZ Piotrem Litwińskim, prezesem OZPTD, rozmawia Magdalena KrowickaObjęcie przez Pana funkcji prezesa OZPTD zbiegło się w czasie z trudnymi dla sektora transportu wydarzeniami. To konsekwencje ustaw i zmian w przepisach, lub też braku tych zmian, nie wspominając już nawet o orzeczeniu siedmiu sędziów SN. Można powiedzieć, że jest to moment krytyczny, wymagający szybkich działań. Chcę jednak nawiązać do zawodu kierowcy. Czy Pana zdaniem mamy odpowiednio przeszkolonych ludzi do tej pracy? |
![]() •Pesa to pasja i misjaZ Tomaszem Zaboklickim, prezesem Pesy Bydgoszcz, rozmawia Janusz MincewiczO przyszłości firmy, ale nie tylko, z Tomaszem Zaboklickim, prezesem Pesy Bydgoszcz, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Jeździmy również do BerlinaZ Henrykiem Leszczyńskim, prezesem zarządu PKS w Szczecinie rozmawia Krzysztof KoprowskiZ Henrykiem Leszczyńskim, prezesem zarządu PKS w Szczecinie sp. z o.o., rozmawia Krzysztof Koprowski. |
•Wierzę, że kolej odzyska pasażerówZ Marcinem Celejewskim, prezesem PKP Intercity, rozmawia Janusz MincewiczPendolino budzi wielkie emocje. Osobiście uważam, że był to potrzebny zakup, bo wprowadzi zupełnie nową jakość w przewozach pasażerskich w Polsce. Czy podziela Pan moje zdanie? |
•Drogowy skok cywilizacyjnyZ Witoldem Stępniem, marszałkiem łódzkim, rozmawia Janusz MincewiczCzy jest Pan zadowolony z wykorzystania środków unijnych w latach 2007-13 na infrastrukturę drogową województwa? |
•Systemy IT wspomagają odprawę celną tirówZ insp. Remigiuszem Woźniakiem, dyr. Izby Celnej w Białej Podlaskiej, rozmawia Janusz MincewiczW jakim zakresie sankcje nałożone przez Rosję wpłynęły na kolejowy i drogowy ruch towarowy na granicy z Białorusią? |
•Stawiamy na pełną obsługę klientaZ Maciejem Lisickim, Product Development Manager w FM Logistic, o strategii firmy rozmawia Bogusław Mańk |
•Już wieje dla nas dobry wiatrZ Jerzym Zacharą, prezesem zarządu Śląskiego Centrum Logistyki SA,Z Jerzym Zacharą, prezesem zarządu Śląskiego Centrum Logistyki SA, o perspektywach rozwoju i nie tylko, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Mamy dużo do zrobieniaZ Jarosławem Pawlukiem, prezesem zarządu Grupy Track Tec S.A.,z Jarosławem Pawlukiem, prezesem zarządu Grupy Track Tec S.A., o inwestycjach infrastrukturalnych i nie tylko, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•Rynek magazynowy dostosowuje się do potrzebZ Markiem Tarczyńskim, przewodniczącym Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, rozmawia Janusz Mincewiczz Markiem Tarczyńskim, przewodniczącym rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, o perspektywach polskiej branży TSL, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Duży potencjał gospodarki morskiejZ Martinem Günthnerem, senatorem landu Brema, rozmawia Ewa GrunertW Polsce gościła delegacja gospodarcza z Bremy. Jakie były cele tej podróży i w jakich sektorach gospodarki możliwe jest pogłębienie relacji? |
•Mniej TIR-ów na granicy z obwodem kalinigradzkimZ inspektorem Robertem Torencem, dyrektorem Izby Celnej w Olsztynie, o sytuacji na przejściach granicznych z obwodem kaliningradzkim, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Będzie dodatni wynik finansowyZ Piotrem Bramorskim, prezesem Kolei Śląskich, o sytuacji spółki i zmianach w niej zachodzących rozmawia Janusz Mincewicz |
•Największy w Polsce wzrost pasażerówZ Piotrem Rachwalskim, prezesem Kolei Dolnośląskich, o sytuacji w spółce i jej planach na przyszłość rozmawia Janusz Mincewicz |
•Rynek pojazdów użytkowych 2014 r.Spowolnienie czy tylko chwilowa zadyszka?Koniec roku 2014 przyniósł spory spadek w rejestracjach nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5 t. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w listopadzie rejestrowano 23,1% mniej (495 szt. mniej) pojazdów użytkowych niż rok wcześniej i o 18,9% mniej niż w październiku (386 szt. mniej). Stosunek zmian na przestrzeni całego roku wyniósł natomiast -3,1%. |
• Dokąd zmierza transport drewna?Gdzie szukać redukcji kosztów?Transport drewna to jedna z najstarszych form przewozów prowadzona przez człowieka. Na jakim etapie rozwoju technologicznego znajduje się obecnie i co może go czekać w bliższej lub dalszej przyszłoci? |
•Poznań wprowadza inteligentne zarządzanie ruchemSystem ITS znacznie usprawni transport w mieścieW 2015 r. zacznie działać w Poznaniu nowy inteligentny system ITS, którego głównym celem będzie usprawnienie zarządzania ruchem w mieście, a w szczególności transportem publicznym. |
•Nagrodzony Sprinter FurgonDoceniono elastyczność koncepcjiMercedes Sprinter należy do rodziny ciężkich samochodów dostawczych. Debiutował w 1995 r., obecna wersja pojawiła się w 2006 r., i po kilku liftingach jest teraz sprzedawany, jako pojazd trzeciej generacji. Testowany egzemplarz to Mercedes Sprinter Furgon 319 CDI 190 KM 4x4 w zabudowie warsztatowej. |
•Niemcy - od 1 stycznia 8,5 euro za godzinę pracyNie dotyczy kierowców samochodów zarejestrowanych w PolsceOd 1 stycznia w Niemczech obowiązuje minimalna płaca 8,50 euro brutto za godzinę. Czy ta wysoka minimalna płaca wpłynie na polską branżę logistyczną, która wykonuje swoje usługi na terenie Niemiec? |
•Nowe drogi na terenach postoczniowychW czerwcu - Park KonstruktorówKolejna inwestycja infrastrukturalna na obszarach postoczniowych. Do Bałtyckiego Portu Nowych Technologii (BPNT) można już wjechać przez nowe rondo, przystosowane do transportu wielkogabarytowego. |
![]() •Tendencje w naczepachCiągle duży potencjał rozwojowyPorównując rozwój samochodów ciężarowych i naczep, bardzo łatwo wyciągnąć pochopny wniosek, że dzieli je duży dystans. Jednak w rzeczywistości sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej. Rozwój naczep trwa i zmierza wcale nie gorszą drogą niż ciągników siodłowych. Ostatnie propozycje europejskich producentów pokazują znaczny potencjał rozwojowy w konstrukcjach naczep. |
![]() •Transport leśny - drewnem w dwie stronyO stawkach za przewozy decyduje polityka cenowa wielkich zakładów celulozowo-papierniczychW lecie samochody z drewnem widuje się na drogach stosunkowo rzadziej niż zwykle. Przewozy dłużyc i papierówki, podstawowych produktów gospodarki leśnej, koncentrują się w okresie od września do kwietnia, gdy z powodu deszczów i błota, a potem śniegu, trudno do lasu wjechać, a jeszcze trudniej wyjechać. |
![]() •Naczepa Wielton typu huckepackWielton SA skonstruował dla Link Sp. z o.o. naczepę specjalistycznąW 10-letniej współpracy Wielton S.A. - producenta przyczep i naczep - i firmą LINK jednej z największych firm transportowych, rozpoczął się kolejny, nowy etap. Link jest jednym z pierwszych w Polsce spedytorów, który wziął udział w realizacji projektu społecznego "tiry na tory". Akcja prowadzona przez Instytut Spraw Obywatelskich ma na celu odciążyć polskie drogi i przenieść transport ciężkich ładunków na tory. Ten rodzaj transportu drogowo - szynowego możliwy jest tylko przy użyciu specjalistycznych naczep typu huckepack. Link szukając nowatorskiego rozwiązania dla swoich klientów, zwrócił się do firmy Wielton z propozycją stworzenia takiego uniwersalnego produktu. |
![]() •Nowsza flota - niższe koszty viaTOLLJuż prawie 3,5 mld złotych wpłynęło do Krajowego Funduszu Drogowego z opłat w ramach systemu viaTOLL.W lipcu minęły trzy lata odkąd w Polsce wprowadzono elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. Wraz z jego uruchomieniem branża transportowa musiała dostosować się do nowych uwarunkowań: odpłatności za każdy przejechany kilometr po sieci dróg płatnych, rejestracji w systemie, po instalację urządzeń na szybie każdego pojazdu. |
•Terminale - podstawowe elementy sieci logistycznejW Polsce jest ich 30, a powinno być co najmniej 40Polska, by osiągnąć poziom zachodnioeuropejski w przewozach intermodalnych, musi mieć więcej terminali i szybsze kolejowe przewozy towarowe. Czy w 2020 r., zgodnie z zaleceniami UE, ich udział wyniesie 15%, zależy tylko od nas samych. Ale nie tylko od przedsiębiorstw, raczej od rządu i niemrawego ministerstwa infrastruktury. |
•Kopernikus I i II - duża siła w transporcie intermodalnymNiemiecki operator realizuje ideę "tiry na tory"dls Land und See Speditionsgesellschaft, niemiecki operator logistyczny, uruchomił niedawno drugi, wahadłowy pociąg wożący naczepy samochodowe z towarami na trasie Krefeld-Swarzędz-Krefeld. To stałe połączenie, realizowane trzy razy w tygodniu, nosi nazwę Kopernikus II. |
•Intermodal kolejowy rośnie, ale wciąż zbyt wolnoKilkanaście procent udziału w 2020 r.?Udział transportu intermodalnego w rynku kolejowym wciąż rośnie, wg prognoz do 2020 r. ma on osiągnąć wynik kilkunastoprocentowy, niestety, nie tak szybko jakby się tego oczekiwało. Jeżeli chcemy "dogonić" w tym segmencie kraje Unii Europejskiej, to jego udział w rynku powinien wzrastać w tempie ok. 1-2% w skali roku. |
•Nieograniczone możliwości, czyli pojazdy specjalneDźwigi hydrauliczno-linowe, windy meblowe, samochody ekspozycyjne i innePrzysłowie "potrzeba jest matką wynalazków" to chyba główne motto większości konstruktorów. W wielu przypadkach wspomniana potrzeba albo całkowicie usuwała problem, albo otwierała nowe horyzonty istniejącym już rozwiązaniom. Czasami potrzeba była lokalna, co powodowało odmienną konstrukcję tego samego urządzenia. Nie inaczej jest w przypadku pojazdów i nadwozi specjalnych. |
•Quo vadis gabarycie?Specjalizacja, uniwersalizm, automatyzacja, modułyTransport ponadnormatywny rozwija się tak jak inne gałęzie logistyki. Stara się reagować na zapotrzebowanie płynące ze strony załadowców, wyposażając się w odpowiedni sprzęt i podejmując się nawet bardzo karkołomnych zadań. Jak od strony technicznej zapowiada się przyszłość branży? |
•Karta ATAC - rozwiązanie assistancedla firm transportowych oraz przewoźnikówNasza świadomość ubezpieczeniowa stale wzrasta. Zwracamy uwagę na warunki oraz sumy świadczeń, sprawdzamy, czy polisa jest odpowiednia do naszych potrzeb. Naprzeciw takim właśnie świadomym i wymagającym Klientom wychodzi ubezpieczenie ATAC (APRIL Truck Assistance Card). Jest to propozycja dla posiadaczy samochodów ciężarowych, dostawczych, naczep, przyczep oraz autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 44t (DMC). |
•Jak oświetlać polskie i europejskie autostrady?Nie zawsze rachunek jest prostyW Polsce i w większej części Europy przepisy nie nakładają na właścicieli lub zarządców autostrady, obowiązku jej oświetlenia na całej długości. Jedynym takim europejskim krajem jest Belgia, jednak i tutaj w czasie kryzysu zaczęto zastanawiać się czy nie zrezygnować z tego kosztownego przepisu. |
•Pierwszy suchy port na PomorzuCzy hub w Zajączkowie Tczewskim rozwiąże problemy branży?Z definicji - suchy port jest obiektem bez dostępu do wody, ulokowany w miarę niewielkiej odległości od portu morskiego. Ładunki z portu morskiego transportowane są, poprzez port suchy, w głąb lądu. Dla portów trójmiejskich, taki suchym portem będzie powstający terminal w Zajączkowie Tczewskim. |
•Mały powiat - duża strefaSzansa nie tylko dla SłupskaPowiat słupski liczy tylko 2304 km2 , na których mieszka niespełna 100 tys. mieszkańców. Od północy 57-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku znany jest bardziej z atrakcji turystycznych niż z gospodarki morskiej. Bezrobocie w powiecie sięga 25%, przy krajowym wskaźniku ok. 11%. W 1997 r. Pomorska Agencja utworzyła Słupską Specjalną Strefę Ekonomiczną, bez której obecnie sytuacja powiatu byłaby pewnie znacznie gorsza. |
•Powstał port przeładunkowy w NałęczowieZ tirów na wagony i odwrotnieDo stacji kolejowej Nałęczów koło Lublina dojechał pierwszy pociąg z kontenerami załadowanymi w porcie w Gdyni. Kontenery zawierały kamienie przywiezione drogą morską z Chin. W Nałęczowie kontenery zostały przeładowane na ciągniki samochodowe. |
•Kujawsko-pomorskie stara się o terminal multimodalnyOparcie w Wiśle i transporcie śródlądowymSamorządowe władze województwa kujawsko-pomorskiego od czterech lat prowadzą działania zmierzające do utworzenia w tym regionie platformy multimodalnej - przeładunkowego węzła transportowego, w którym krzyżowałyby się różne systemy przewożenia towarów. Platforma ta, zapisana już w krajowych dokumentach planistycznych dotyczących gospodarowania wodami, opierać się ma m.in. na wodnej komunikacji śródlądowej. |
•Tramwajowa nowa falaTajemnica tkwi w funduszach unijnych i zaletach tego środka transportuMiliardy złotych na zakup setek nowoczesnych składów, budowa kilometrów nowych tras i rozwój inteligentnych systemów sterowania ruchem oraz systemów informacji pasażerskiej - środki z Unii Europejskiej na lata 2014-2020 podtrzymają rewolucję tramwajową w polskich miastach. |
•Warszawa stawia na tramwajeSzybki tramwaj z Dw. Zachodniego do Wilanowa?W ciągu ostatnich trzech lat, z warszawskich tramwajów skorzystało średnio ok. 261 mln osób. Pod koniec 2014 r. długość warszawskich sieci tramwajowych wynosiła: 132 km długości tras i 395 km linii, przy średnim wieku taboru - 16,7 lat. |
•Tramwajowym renesansPrzy czynnym udziale KZN RailKraków, Wrocław, Toruń, Łódź i Olsztyn to miasta, w których firma z Grupy KZN Bieżanów dała się już poznać z najlepszej strony. U źródła powstania spółki leży objęcie rynku tramwajowego specjalistyczną usługą zabudowy całych układów torowych. |
•Sosnowiec nadal inwestujeDuże środki w latach 2015-20Sosnowiec kontynuuje modernizację linii tramwajowych. Władze miasta chcą w latach 2015-20, by Tramwaje Śląskie przeznaczyły na ten cel aż 266 mln zł. |
•Ze Szwajcarii do NiemiecTransgraniczne projekty tramwajoweLinie tramwajowe łączą nie tylko miasta, ale i kraje. To właśnie tramwajem można dojechać z Bazylei w Szwajcarii do niemieckiego miasta Weil nad Renem. |
•Opony w transporcie budowlanymJakie rozwiązania są najlepsze?Sezon budowlany właściwie trwa od ubiegłej jesieni. To dobra i zła wiadomość dla transportu budowlanego. Dobra, że jest praca - zła, że wielu firmom zabrakło "przerwy zimowej" na zwyczajowe w tym okresie konserwacje, w tym ogumienia. |
•Na kłopoty transport intermodalnyNowe rozwiązania mogą być receptąOstatnie problemy polskich przewoźników z płacą minimalną w Niemczech i Francji, czy z zakazami noclegów w kabinie, stanowiły ciekawy kontrast w porównaniu do działalności operatorów logistycznych w północnych Niemczech. |
•Transport w komórceZ duchem czasuW trudnych dla branży transportowej czasach, uczestnicy łańcucha dostaw coraz większą uwagę przykładają do optymalizacji czasu pracy i efektywnego wykorzystywania narzędzi, które są im dostarczane chociażby przez producentów platform transportowych. |
•Pół wieku sympatycznego "Ogórka"Jelcze 272 Max królowały w polskich miastachPrzed 50 laty, na początku 1965 roku, na ulice polskich miast wjechały pierwsze autobusy Jelcz 272 Mex, nazywane, z powodu swojego kształtu, "ogórkami". Królowały w komunikacji miejskiej przez 20 lat. |
•Wschodnie sankcje - ograniczenia czy nowe perspektywy?Polskie firmy dobrze radzą sobie z rosyjskim embargoSkutki wprowadzonego w sierpniu rosyjskiego embargo na produkty spożywcze odczuli nie tylko producenci eksportujący towary na wschód, ale i firmy transportowe, które z dnia na dzień musiały znaleźć nowe rynki i nowych zleceniodawców. Jednak nawet przy tak niesprzyjających warunkach gospodarczych, rokowania w sprawie polskiego transportu są optymistyczne - jego stan nie zależy bowiem wyłącznie od współpracy z Rosją. |
•Nie tylko wojna zabija ukraiński przemysł transportowyKraj pogrążony w gąszczu barier i niemocyW ciągu ostatniego roku sytuacja w systemie transportowym Ukrainy przeszła poważny kryzys. Utrata dostępu do pięciu portów morskich i dwóch lotnisk na Krymie, zablokowanie i wysadzenie torów linii kolejowej do Doniecka (którędy dokonywno 45% ruchu towarowego), utrata wschodnich granic, a tym samym zamknięcie ogólnoeuropejskich korytarzy drogowych przechodzących przez Ukrainę, praktycznie całkowicie zablokowało rozwój branży w tym kraju. |
•Rosyjskie embargo i szara strefa pogrążają rynek transportowy w BiałorusiGwałtowny wzrost liczby ciężarówek w przedsiębiorstwachWedług specjalistów Logistic Club, rok 2015 nie przyniesie pozytywnych tendencji w branży transportu i logistyki Białorusi. Wolumen przewozów transportowych na Białorusi wzrósł w styczniu br. o 8,5% do 36,824 mln t. Transport kolejowy zapewnił wolumen przewozów w rozmiarze 10,5 mln t (spadek o 4,4% w porównaniu do stycznia 2014 r.). Przewóz towarów transportem samochodowym wzrósł w styczniu 2015 r. o 29,8% do 14,7 mln t. |
•Mobilny bufet olejowyPomysłowe i praktyczne rozwiązaniaKiedy przychodzi czas na wymianę oleju w samochodzie, najczęściej jedziemy nim do zaprzyjaźnionego serwisu, gdzie poza wymianą tego płynu, wymienią nam jeszcze filtry. Inaczej sprawa ma się z wielkimi maszynami budowlanymi lub górniczymi, które nie mogą dojechać do warsztatu lub jest to nieopłacalne. To do nich musi dojechać mobilny serwis olejowy. |
•Chwiejny rynek oponCzy rozpocznie się produkcja z mniszka lekarskiego?Specjaliści przewidują w tym roku minimalny wzrost polskiego rynku opon użytkowych. W Europie też prognozy nie zachwycają. Natomiast sensacją minionej jesieni w Niemczech i obecnie w Polsce jest opona wyprodukowana z mniszka lekarskiego. |
•Dawnych i bliższych wspomnień czarJubileusz klubu okazją do poznania z zabytkami motoryzacjiW ciepły, kwietniowy weekend, 11-12 kwietnia, odbyła się w stolicy wyjątkowa impreza - swój jubileusz 35-lecia obchodził Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie. Gdy zaczynali, w 1980 r., mieli jeden autobus, dzisiaj w ich posiadaniu jest największa w kraju i jedna z największych kolekcji zabytkowych autobusów w Europie. |
•Do celu bez kłopotów i opóźnieńBogata oferta pomysłowych rozwiązańJeszcze dekadę temu nawigacja GPS w samochodzie, czy to osobowym czy ciężarowym, była elementem dodatkowym, żeby nie powiedzieć egzotycznym. Niektórzy wręcz uważali, że posiadanie jej świadczy o kłopotach w rozumieniu znaków drogowych, nieumiejętności czytania map, słabej znajomości trasy czy wręcz lenistwie - w domyśle każdy z powyższych argumentów miał mocno danego kierowcę deprecjonować. |
•Czy wolniej może znaczyć... szybciej?Dlaczego ecodriving się opłaca?Niższe zużycie paliwa nawet o 1/5, a mimo tego szybsze dotarcie do celu? To możliwe dzięki ecodrivingowi. W wyniku gwałtownych manewrów ruszania i zatrzymywania się, zużycie paliwa może wzrosnąć nawet o 40%, a kolejne nadprogramowe litry związane są z szybką jazdą, utrzymywaniem wysokich obrotów silnika i nieumiejętnym hamowaniem. |
•Telematyczny węzeł komunikacjiJedna platforma dla wszystkich danychFirma Transics, lider w dziedzinie telematyki, wchodzący w skład grupy WABCO, integruje dane dotyczące pojazdów, kierowców i naczep w ramach jednej, innowacyjnej platformy - TX-CONNECT. |
•Właściciele flot nie dostaną mandatów za kierowcówPoselski projekt nowelizacji odrzuconyOstatecznie nie zmienia się zasada zgodnie z którą, kierujący samochodem, a nie jego właściciel, zapłaci mandat za przekroczenie prędkości zarejestrowane przez fotoradar. We wtorek, 14 lipca podkomisja nadzwyczajna odrzuciła poselski projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, w zakresie nakładania kar administracyjnych. |
•Jubileuszowa edycja Moto Safety DayBezpieczeństwo na drodze zawsze na pierwszym miejscuKształtowanie odpowiednich postaw na drodze wśród najmłodszych, symulatory zwiększające świadomość w zakresie bezpieczeństwa oraz liczne edukacyjne gry, pokazy i konkursy - to tylko niektóre z aspektów i atrakcji jubileuszowej edycji Moto Safety Day, która odbyła się 11 lipca w Sopocie, tuż przy molo. W imprezie wzięło udział kilka tysiący uczestników. |
![]() •Mocna dawka tuningu10. urodziny "Master Truck"Coroczne wydarzenie, gromadzące tysiące ludzi, których łączy pasja do pięknych pojazdów, wpisało się już na dobre w historię społeczności kierowców samochodów ciężarowych. Jest również okazją dla ponad 50-tysięcznej publiczności do cieszenia oczu niecodziennym widokiem - setek imponujących maszyn, które na trzy dni zjechały z trasy. Dzień Świętego Krzysztofa, patrona wszystkich kierowców, 10 lat temu zapoczątkował tradycję zlotów "Master Truck". |
![]() •Standardowe akcesoriaDla kierowcy, ekonomii i bezpieczeństwaPowoli, to co zwykliśmy nazywać akcesoriami staje się podstawowym wyposażeniem samochodów, szczególnie przeznaczonych do transportu dalekobieżnego. Standardem staje się monitoring pojazdów, tempomat, różne opcje "eco", zautomatyzowane i elektronicznie wspomagane skrzynie biegów czy nawet funkcje zapamiętywania i zoptymalizowania trasy. |
•Taniej, wygodniej, dalej... lepiej?Przewoźnicy autobusowi na polskich drogachGdy jeszcze kilka lat temu ktokolwiek z nas wybierał się w dłuższą podróż komunikacją autobusową, zapewne ciągle, choćby w myślach, przywoływał sobie nazwę "pekaes" oraz jego mniej lub bardziej wyraźny, ale z reguły mało korzystny, obraz. I chociaż faktyczny stan tegoż "pekaesu" zmieniał się bezustannie przez lata, to nadal pokutowało wyobrażenie o mocno leciwym, dość powolnym, ciasnawym i dusznym autokarze, jeżdżącym niekoniecznie zgodnie z rozkładem, gdzie niemal każdy nadplanowy bagaż stanowił poważny problem... |
•Kolejne przejęcie polskiego lidera rynku naczepWłoska spółka dołącza do grupy6 sierpnia 2015 r. Wielton, największy polski, a zarazem jeden z czołowych producentów naczep i przyczep w Europie, przejął część aktywów spółki Compagnia Italiana Rimorchi, w tym wiodące włoskie marki Merker, Viberti i Cardi oraz wybrane maszyny i urządzenia, bazy klientów i know-how produktów. Dzięki tej transakcji, Wielton w ciągu najbliższych dwóch lat podwoi swoje moce produkcyjne i zyska otwartą drogę do zdobycia pozycji trzeciego największego europejskiego producenta naczep. |
•Bariery drogowe: budujemy ich najwięcej w historii Zapewniają bezpieczeństwo ruchuW ostatniej dekadzie, dzięki dotacjom ze środków unijnych, nastąpił największy w historii polskiego drogownictwa boom inwestycyjny. Jeszcze nigdy na naszych drogach nie zbudowano tylu barier drogowych co w XXI wieku. To prawdziwe eldoPodstawowym celem barier jest zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Stosuje się je w miejscach, w których przejechanie pojazdu poza krawędź drogi lub przekroczenie pasa oddzielącego oba kierunki ruchu poważnie zagraża bezpieczeństwu użytkowników drogi. Bariery ochonne są też stosowane na wiaduktach i nasypach, gdzie blisko drogi znajdują się obiekty i przeszkody stałe jak np. słupy, budnyki, kolizja z którymi może być szczególnie niebezpieczna. |
•Polskie drogi bardziej innowacyjneWybrano najlepsze projektyNiemal 40 mln zł Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczą na projekty B+R, służące rozwojowi technologii budowy oraz remontu dróg i poprawie bezpieczeństwa uczestników ruchu. Poznaliśmy wyniki konkursu we Wspólnym Przedsięwzięciu "Rozwój Innowacji Drogowych". |
•Master Truck. Zlot ciężarówek pod OpolemNajładniejszą ciężarówką show został mercedes z FinlandiiPrawie 450 ciężarówek z Polski, Słowacji, Niemiec, Finlandii, Chorwacji, Czech, Węgier, Irlandii oraz Białorusi wzięło udział w XI Międzynarodowym Zlocie Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych Master Truck Poland 2015, który odbył się na lotnisku w Polskiej Nowej Wsi koło Opola. |
![]() •Przeciążone porty zachodnioeuropejskieDodatkowe opłaty, zmiana terminali i destynacjiKlienci zapłacą za zatory w przepływie ładunków i przeciążenie terminali kontenerowych w największych portach Morza Północnego. Opłaty wzrosną nawet do 100 dol. za kontener. |
•Nowe jednostki dla RZGW w WarszawieStatki można produkować wszędzieRegionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Warszawie wzbogacił się o dwa specjalistyczne statki, które będą pełnić służbę na mazurskich jeziorach. Jednostki zbudowało konsorcjum stoczni Damen z Kędzierzyna-Koźla oraz Atut z Januszkowic. |