![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
•Największy spedytorZ Marcinem Wowerem, prezesem Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans, rozmawia Janusz MincewiczZ Marcinem Wowerem, prezesem Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans, o polskim rynku spedycyjnym i sytuacji spółki, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Ożywić współpracę polsko-białoruskąZ prof. dr hab. Maciej Stajniakiem, kierownikiem Katedry Podstaw Logistyki w Wyższej Szkole Logistyki i głównym specjalistą ds. logistyki w Instytucie Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Przede wszystkim komunikacja zbiorowaZ prof. Jackiem Majchrowskim, prezydentem Krakowa, o inwestycjach drogowych i komunikacji miejskiej, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Potrafimy realizować olbrzymie projektyZ Remigiuszem Paszkiewiczem, prezesem Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, o ofensywie inwestycyjnej i planach na najbliższy rok, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Niekorzystne zmonopolizowanie transportu drogowegoZ dr inż. Robertem Sternikiem, dziekanem Wydziału Informatyki Zarządzania i Transportu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, rozmawia Janusz MincewiczZ dr inż. Robertem Sternikiem, dziekanem Wydziału Informatyki Zarządzania i Transportu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Stosujemy kulturę orientacji na klientaZ Tomaszem Burasiem, prezesem zarządu DHL Express Poland, rozmawia Janusz MincewiczZ Tomaszem Burasiem, prezesem zarządu DHL Express Poland, o perspektywach inwestycyjnych i polskim rynku usług kurierskich rozmawia Janusz Mincewicz |
•Najważniejsze, by zawsze patrzeć w przyszłośćZ DARIUSZEM CEGIELSKIM, prezesem zarządu Trans Polonia S.A., m.in. o oczekiwaniach rynku rozmawia Cezary Banasiak |
•Podążanie za inwestoramiZ Teresą Kamińską, prezesem zarządu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, o jej działalności i planowanym rozwoju, rozmawia Ewa Grunert |
•Konsekwentnie rozwijamy siatkę połączeńZ dr Janem Pamułą, prezesem lotniska Kraków Airport, o jego rozwoju i najbliższych inwestycjach, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Mamy ambitne plany rozwojoweZ dr Zbigniewem Miklewiczem, prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin - Świnoujście, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Mamy już silną markęZ Krystyną Pękałą, prezesem Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, o planach przewozowych i inwestycyjnych, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Lubuskie stawia na kolejZ ELŻBIETĄ ANNĄ POLAK, marszałek województwa lubuskiego, o poprawie stanu infrastruktury komunikacyjnej i nie tylko, rozmawia Janusz Kajda |
![]() •Z radością biegnę do pracyZ Tomaszem Kloskowskim, prezesem portu lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Najważniejsza jest wiedzaZ Bartoszem Najmanem, prezesem Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•Trudny rynek transportu ponadnormatywnegoZ Łukaszem Chwalczukiem, prezesem zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Transportu Nienormatywnego, rozmawia Ewa Grunert |
•Na rynku spedycyjnym jest duża konkurencjaZ prof. Januszem Neiderem, kierownikiem Zakładu Transportu Międzynarodowego i Spedycji na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Odgrywamy ważną rolę w korytarzu Bałtyk - AdriatykZ Mieczysławem Strukiem, marszałkiem województwa pomorskiego, o drogowych planach inwestycyjnych i nie tylko, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Nasze lotnisko to trafiony pomysłZ Piotrem Okienczycem, prezesem lotniska w Modlinie, o planach rozwojowych i inwestycyjnych, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Bezpiecznie spoglądamy w przyszłośćZ Markiem Staszkiem, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska S.A., m.in. o rynku przewozów intermodalnych, rozmawia Mikołaj Marszycki |
•Wlokące się inwestycje kolejoweZ dr Jerzym Kwiecińskim, prezesem Fundacji Europejskie Centrum Przedsiębiorczości, b. wiceministrem rozwoju regionalnego, rozmawia Andrzej Uznański |
•Planujemy budowę kolei do lotniskaZ Cezarym Przybylskim, marszałkiem dolnośląskim, o inwestycjach w infrastrukturę i tabor, ale nie tylko, rozmawia Anita Budek |
•Wychowaliśmy kulturę kurierów rowerowychZ Adamem Tomczakiem, prezesem firmy X-press Couriers, o polskim rynku usług kurierskich i nie tylko, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Idziemy w dobrym kierunkuZ HENRYKIEM KAŁUŻNYM, Freight Manager Poland & Ukraine w Stena Line Freight, rozmawia Mikołaj Marszycki |
•Bez obaw o przyszłośćZ Piotrem Sukiennikiem, dyrektorem generalnym FM Logistic w Polsce, o dwudziestoleciu firmy w Polsce, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•From patchwork to networkZ dr Ursulą Biernert, członkiem zarządu ds. HR DB Schenker Rail AG, m.in. o zarządzaniu zasobami ludzkimi, rozmawia Alicja Ferdynus |
•Problematyczny wyrok ryczałtowyZ Janem Buczkiem, prezesem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, rozmawia Bogusław MańkZ Janem Buczkiem, prezesem ZMPD, o wyroku Sądu Najwyższego w sprawie ryczałtów, rozmawia Bogusław Mańk. |
•Transportowa rewolucja w OlsztynieZ Gustawem Markiem Brzeziną, marszałkiem województwa warmińsko-mazurskiego, m.in. o dostępności komunikacyjnej, rozmawia Janusz Kajda |
•Dobra współpracaZ Maciejem Brzozowskim, szefem Przedstawicielstwa Portu Hamburg w Polsce, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•Rozwój Pyrzowic to szansa także dla cargoZ Arkadiuszem Czechem, burmistrzem Tarnowskich Gór, rozmawia Janusz MincewiczArkadiusz Czech opowiada m.in. o planach inwestycyjnych w perspektywie unijnej 2014-2020 i szansach na połączenie miasta z lotniskiem w Pyrzowicach |
•Mamy dobrą pozycję rynkowąO działalności w branży logistycznej z Janem Brachmannem, prezesem Seifert Polska, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Szukamy optymalnych rozwiązańZ Ewą Zawadzką, Head of Land & Development w Prologis, rozmawia Janusz MincewiczPologis jest liderem na polskim rynku logistycznym. Jaką powierzchnią magazynów obecnie firma zarządza? |
•Kształcenie zawodowe od samych podstawZ Piotrem Litwińskim, prezesem OZPTD, rozmawia Magdalena KrowickaObjęcie przez Pana funkcji prezesa OZPTD zbiegło się w czasie z trudnymi dla sektora transportu wydarzeniami. To konsekwencje ustaw i zmian w przepisach, lub też braku tych zmian, nie wspominając już nawet o orzeczeniu siedmiu sędziów SN. Można powiedzieć, że jest to moment krytyczny, wymagający szybkich działań. Chcę jednak nawiązać do zawodu kierowcy. Czy Pana zdaniem mamy odpowiednio przeszkolonych ludzi do tej pracy? |
•Pesa to pasja i misjaZ Tomaszem Zaboklickim, prezesem Pesy Bydgoszcz, rozmawia Janusz MincewiczO przyszłości firmy, ale nie tylko, z Tomaszem Zaboklickim, prezesem Pesy Bydgoszcz, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Rynek pojazdów użytkowych 2014 r.Spowolnienie czy tylko chwilowa zadyszka?Koniec roku 2014 przyniósł spory spadek w rejestracjach nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5 t. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w listopadzie rejestrowano 23,1% mniej (495 szt. mniej) pojazdów użytkowych niż rok wcześniej i o 18,9% mniej niż w październiku (386 szt. mniej). Stosunek zmian na przestrzeni całego roku wyniósł natomiast -3,1%. |
• Dokąd zmierza transport drewna?Gdzie szukać redukcji kosztów?Transport drewna to jedna z najstarszych form przewozów prowadzona przez człowieka. Na jakim etapie rozwoju technologicznego znajduje się obecnie i co może go czekać w bliższej lub dalszej przyszłoci? |
•Poznań wprowadza inteligentne zarządzanie ruchemSystem ITS znacznie usprawni transport w mieścieW 2015 r. zacznie działać w Poznaniu nowy inteligentny system ITS, którego głównym celem będzie usprawnienie zarządzania ruchem w mieście, a w szczególności transportem publicznym. |
•Nagrodzony Sprinter FurgonDoceniono elastyczność koncepcjiMercedes Sprinter należy do rodziny ciężkich samochodów dostawczych. Debiutował w 1995 r., obecna wersja pojawiła się w 2006 r., i po kilku liftingach jest teraz sprzedawany, jako pojazd trzeciej generacji. Testowany egzemplarz to Mercedes Sprinter Furgon 319 CDI 190 KM 4x4 w zabudowie warsztatowej. |
•Niemcy - od 1 stycznia 8,5 euro za godzinę pracyNie dotyczy kierowców samochodów zarejestrowanych w PolsceOd 1 stycznia w Niemczech obowiązuje minimalna płaca 8,50 euro brutto za godzinę. Czy ta wysoka minimalna płaca wpłynie na polską branżę logistyczną, która wykonuje swoje usługi na terenie Niemiec? |
•Nowe drogi na terenach postoczniowychW czerwcu - Park KonstruktorówKolejna inwestycja infrastrukturalna na obszarach postoczniowych. Do Bałtyckiego Portu Nowych Technologii (BPNT) można już wjechać przez nowe rondo, przystosowane do transportu wielkogabarytowego. |
•Tendencje w naczepachCiągle duży potencjał rozwojowyPorównując rozwój samochodów ciężarowych i naczep, bardzo łatwo wyciągnąć pochopny wniosek, że dzieli je duży dystans. Jednak w rzeczywistości sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej. Rozwój naczep trwa i zmierza wcale nie gorszą drogą niż ciągników siodłowych. Ostatnie propozycje europejskich producentów pokazują znaczny potencjał rozwojowy w konstrukcjach naczep. |
•Transport leśny - drewnem w dwie stronyO stawkach za przewozy decyduje polityka cenowa wielkich zakładów celulozowo-papierniczychW lecie samochody z drewnem widuje się na drogach stosunkowo rzadziej niż zwykle. Przewozy dłużyc i papierówki, podstawowych produktów gospodarki leśnej, koncentrują się w okresie od września do kwietnia, gdy z powodu deszczów i błota, a potem śniegu, trudno do lasu wjechać, a jeszcze trudniej wyjechać. |
•Naczepa Wielton typu huckepackWielton SA skonstruował dla Link Sp. z o.o. naczepę specjalistycznąW 10-letniej współpracy Wielton S.A. - producenta przyczep i naczep - i firmą LINK jednej z największych firm transportowych, rozpoczął się kolejny, nowy etap. Link jest jednym z pierwszych w Polsce spedytorów, który wziął udział w realizacji projektu społecznego "tiry na tory". Akcja prowadzona przez Instytut Spraw Obywatelskich ma na celu odciążyć polskie drogi i przenieść transport ciężkich ładunków na tory. Ten rodzaj transportu drogowo - szynowego możliwy jest tylko przy użyciu specjalistycznych naczep typu huckepack. Link szukając nowatorskiego rozwiązania dla swoich klientów, zwrócił się do firmy Wielton z propozycją stworzenia takiego uniwersalnego produktu. |
•Nowsza flota - niższe koszty viaTOLLJuż prawie 3,5 mld złotych wpłynęło do Krajowego Funduszu Drogowego z opłat w ramach systemu viaTOLL.W lipcu minęły trzy lata odkąd w Polsce wprowadzono elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. Wraz z jego uruchomieniem branża transportowa musiała dostosować się do nowych uwarunkowań: odpłatności za każdy przejechany kilometr po sieci dróg płatnych, rejestracji w systemie, po instalację urządzeń na szybie każdego pojazdu. |