![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
•Największy spedytorZ Marcinem Wowerem, prezesem Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans, rozmawia Janusz MincewiczZ Marcinem Wowerem, prezesem Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans, o polskim rynku spedycyjnym i sytuacji spółki, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Ożywić współpracę polsko-białoruskąZ prof. dr hab. Maciej Stajniakiem, kierownikiem Katedry Podstaw Logistyki w Wyższej Szkole Logistyki i głównym specjalistą ds. logistyki w Instytucie Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Przede wszystkim komunikacja zbiorowaZ prof. Jackiem Majchrowskim, prezydentem Krakowa, o inwestycjach drogowych i komunikacji miejskiej, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Potrafimy realizować olbrzymie projektyZ Remigiuszem Paszkiewiczem, prezesem Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, o ofensywie inwestycyjnej i planach na najbliższy rok, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Niekorzystne zmonopolizowanie transportu drogowegoZ dr inż. Robertem Sternikiem, dziekanem Wydziału Informatyki Zarządzania i Transportu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, rozmawia Janusz MincewiczZ dr inż. Robertem Sternikiem, dziekanem Wydziału Informatyki Zarządzania i Transportu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Dokąd zmierza białoruska branża TSL?Z dr hab. Janą Pieriegud, profesor nadzwyczajną w Katedrze Transportu SGH, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Najważniejsze, by zawsze patrzeć w przyszłośćZ DARIUSZEM CEGIELSKIM, prezesem zarządu Trans Polonia S.A., m.in. o oczekiwaniach rynku rozmawia Cezary Banasiak |
•Podążanie za inwestoramiZ Teresą Kamińską, prezesem zarządu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, o jej działalności i planowanym rozwoju, rozmawia Ewa Grunert |
•Konsekwentnie rozwijamy siatkę połączeńZ dr Janem Pamułą, prezesem lotniska Kraków Airport, o jego rozwoju i najbliższych inwestycjach, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Mamy ambitne plany rozwojoweZ dr Zbigniewem Miklewiczem, prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin - Świnoujście, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Mamy już silną markęZ Krystyną Pękałą, prezesem Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, o planach przewozowych i inwestycyjnych, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Lubuskie stawia na kolejZ ELŻBIETĄ ANNĄ POLAK, marszałek województwa lubuskiego, o poprawie stanu infrastruktury komunikacyjnej i nie tylko, rozmawia Janusz Kajda |
![]() •Z radością biegnę do pracyZ Tomaszem Kloskowskim, prezesem portu lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Najważniejsza jest wiedzaZ Bartoszem Najmanem, prezesem Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•Trudny rynek transportu ponadnormatywnegoZ Łukaszem Chwalczukiem, prezesem zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Transportu Nienormatywnego, rozmawia Ewa Grunert |
•Na rynku spedycyjnym jest duża konkurencjaZ prof. Januszem Neiderem, kierownikiem Zakładu Transportu Międzynarodowego i Spedycji na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Odgrywamy ważną rolę w korytarzu Bałtyk - AdriatykZ Mieczysławem Strukiem, marszałkiem województwa pomorskiego, o drogowych planach inwestycyjnych i nie tylko, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Nasze lotnisko to trafiony pomysłZ Piotrem Okienczycem, prezesem lotniska w Modlinie, o planach rozwojowych i inwestycyjnych, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Bezpiecznie spoglądamy w przyszłośćZ Markiem Staszkiem, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska S.A., m.in. o rynku przewozów intermodalnych, rozmawia Mikołaj Marszycki |
•Wlokące się inwestycje kolejoweZ dr Jerzym Kwiecińskim, prezesem Fundacji Europejskie Centrum Przedsiębiorczości, b. wiceministrem rozwoju regionalnego, rozmawia Andrzej Uznański |
•Planujemy budowę kolei do lotniskaZ Cezarym Przybylskim, marszałkiem dolnośląskim, o inwestycjach w infrastrukturę i tabor, ale nie tylko, rozmawia Anita Budek |
•Wychowaliśmy kulturę kurierów rowerowychZ Adamem Tomczakiem, prezesem firmy X-press Couriers, o polskim rynku usług kurierskich i nie tylko, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Idziemy w dobrym kierunkuZ HENRYKIEM KAŁUŻNYM, Freight Manager Poland & Ukraine w Stena Line Freight, rozmawia Mikołaj Marszycki |
•Bez obaw o przyszłośćZ Piotrem Sukiennikiem, dyrektorem generalnym FM Logistic w Polsce, o dwudziestoleciu firmy w Polsce, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•From patchwork to networkZ dr Ursulą Biernert, członkiem zarządu ds. HR DB Schenker Rail AG, m.in. o zarządzaniu zasobami ludzkimi, rozmawia Alicja Ferdynus |
•Problematyczny wyrok ryczałtowyZ Janem Buczkiem, prezesem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, rozmawia Bogusław MańkZ Janem Buczkiem, prezesem ZMPD, o wyroku Sądu Najwyższego w sprawie ryczałtów, rozmawia Bogusław Mańk. |
•Transportowa rewolucja w OlsztynieZ Gustawem Markiem Brzeziną, marszałkiem województwa warmińsko-mazurskiego, m.in. o dostępności komunikacyjnej, rozmawia Janusz Kajda |
•Dobra współpracaZ Maciejem Brzozowskim, szefem Przedstawicielstwa Portu Hamburg w Polsce, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•Chcemy pobić zeszłoroczny rekordZ Dariuszem Kusiem, prezesem Portu Lotniczego Wrocław, m.in. o planach przewozowych, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Jest miejsce dla konkurencjiZ Romanem Malickim, prezesem Polskiego Komitetu Narodowego European Pallet Assotiation EPAL, rozmawia Ewa Grunert |
•Myślimy o dalszym rozwojuZ CHRISTIANEM SPICHIGEREM, prezesem zarządu Stadler Polska, m.in. o rosnącej konkurencji ze strony producentów z Chin, rozmawia Mikołaj Marszycki |
•Będziemy jeszcze mocniejsi na rynkuZ Frankiem Schuhholzem, dyrektorem zarządzającym firmy ERS Railways, m.in. o nowym terminalu intermodalnym w Swarzędzu, rozmawia Sławomir Erkiert |
•Moim marzeniem jest zintegrowany transportZ dr inż. Marcinem Krupą, prezydentem Katowic, m.in. o zintegrowanym transporcie, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Nie utworzymy własnej kolei samorządowejZ Andrzejem Bułą, marszałkiem opolskim, m.in. o drogowych planach inwestycyjnych, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Klienci cenią wysoką jakości naszych usługZ Piotrem Kohmannem, prezesem Fiege Sp. z o.o., m.in. o strategii firmi na najbliższe lata, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Podział rynku już się dokonałZ prof. Wojciechem Paprockim, ze Szkoły Głównej Handlowej, m.in. o rozwoju branży TSL w Polsce, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Takich inwestycji tramwajowych nie mieliśmy nigdy!Z Arkadiuszem Chęcińskim, prezydentem Sosnowca, m.in. o transporcie publicznym, rozmawia Janusz Mincewicz |
•W magazynowej czołówce EuropyZ doc. dr inż. Ireneuszem Fechnerem, kanclerzem i wykładowcą Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Na lądzie, morzu i w powietrzuZ Andrzejem Korzeniem, dyraktorem operacyjnym i prokurentem w firmie Rusak Business Services, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•Dostarczamy narzędzia, które optymalizują biznes i zwiększają zyskiZ DARIUSZEM KORBUTEM, dyrektorem przedstawicielstwa TimoCom na Polskę, kraje Bałtyckie i kraje WNP, rozmawia Cezary Banasiak |
•Domkniemy miejski ringZ dr. KRZYSZTOFEM ŻUKIEM, prezydentem Lublina, rozmawia Krzysztof StankiewiczZ dr. KRZYSZTOFEM ŻUKIEM, prezydentem Lublina, m.in. o usprawnieniach transportu drogowego, rozmawia Krzysztof Stankiewicz |
•Tragiczny rynek frachtowy - za rok poprawa?Z PAWŁEM SZYNKARUKIEM, dyrektorem naczelnym Polskiej Żeglugi Morskiej i prezesem Związku Armatorów Polskich, rozmawia Ewa Grunert |
•Mamy już wymagany poziom bezpieczeństwaZ Ignacym Górą, wiceprezesem Urzędu Transportu Kolejowego, m.in. o tym czy polskie koleje są już bezpieczne, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Sprawnie przejść w nowe procesyZ PAWŁEM PUCKIEM, członkiem zarządu ds. sprzedaży DB Schenker Rail Polska, rozmawia Mikołaj Marszycki |
•Rynek pojazdów użytkowych 2014 r.Spowolnienie czy tylko chwilowa zadyszka?Koniec roku 2014 przyniósł spory spadek w rejestracjach nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5 t. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w listopadzie rejestrowano 23,1% mniej (495 szt. mniej) pojazdów użytkowych niż rok wcześniej i o 18,9% mniej niż w październiku (386 szt. mniej). Stosunek zmian na przestrzeni całego roku wyniósł natomiast -3,1%. |
• Dokąd zmierza transport drewna?Gdzie szukać redukcji kosztów?Transport drewna to jedna z najstarszych form przewozów prowadzona przez człowieka. Na jakim etapie rozwoju technologicznego znajduje się obecnie i co może go czekać w bliższej lub dalszej przyszłoci? |
•Poznań wprowadza inteligentne zarządzanie ruchemSystem ITS znacznie usprawni transport w mieścieW 2015 r. zacznie działać w Poznaniu nowy inteligentny system ITS, którego głównym celem będzie usprawnienie zarządzania ruchem w mieście, a w szczególności transportem publicznym. |
•Nagrodzony Sprinter FurgonDoceniono elastyczność koncepcjiMercedes Sprinter należy do rodziny ciężkich samochodów dostawczych. Debiutował w 1995 r., obecna wersja pojawiła się w 2006 r., i po kilku liftingach jest teraz sprzedawany, jako pojazd trzeciej generacji. Testowany egzemplarz to Mercedes Sprinter Furgon 319 CDI 190 KM 4x4 w zabudowie warsztatowej. |
•Niemcy - od 1 stycznia 8,5 euro za godzinę pracyNie dotyczy kierowców samochodów zarejestrowanych w PolsceOd 1 stycznia w Niemczech obowiązuje minimalna płaca 8,50 euro brutto za godzinę. Czy ta wysoka minimalna płaca wpłynie na polską branżę logistyczną, która wykonuje swoje usługi na terenie Niemiec? |
•Nowe drogi na terenach postoczniowychW czerwcu - Park KonstruktorówKolejna inwestycja infrastrukturalna na obszarach postoczniowych. Do Bałtyckiego Portu Nowych Technologii (BPNT) można już wjechać przez nowe rondo, przystosowane do transportu wielkogabarytowego. |
•Terminale - podstawowe elementy sieci logistycznejW Polsce jest ich 30, a powinno być co najmniej 40Polska, by osiągnąć poziom zachodnioeuropejski w przewozach intermodalnych, musi mieć więcej terminali i szybsze kolejowe przewozy towarowe. Czy w 2020 r., zgodnie z zaleceniami UE, ich udział wyniesie 15%, zależy tylko od nas samych. Ale nie tylko od przedsiębiorstw, raczej od rządu i niemrawego ministerstwa infrastruktury. |
•Kopernikus I i II - duża siła w transporcie intermodalnymNiemiecki operator realizuje ideę "tiry na tory"dls Land und See Speditionsgesellschaft, niemiecki operator logistyczny, uruchomił niedawno drugi, wahadłowy pociąg wożący naczepy samochodowe z towarami na trasie Krefeld-Swarzędz-Krefeld. To stałe połączenie, realizowane trzy razy w tygodniu, nosi nazwę Kopernikus II. |
•Intermodal kolejowy rośnie, ale wciąż zbyt wolnoKilkanaście procent udziału w 2020 r.?Udział transportu intermodalnego w rynku kolejowym wciąż rośnie, wg prognoz do 2020 r. ma on osiągnąć wynik kilkunastoprocentowy, niestety, nie tak szybko jakby się tego oczekiwało. Jeżeli chcemy "dogonić" w tym segmencie kraje Unii Europejskiej, to jego udział w rynku powinien wzrastać w tempie ok. 1-2% w skali roku. |
•Pierwszy suchy port na PomorzuCzy hub w Zajączkowie Tczewskim rozwiąże problemy branży?Z definicji - suchy port jest obiektem bez dostępu do wody, ulokowany w miarę niewielkiej odległości od portu morskiego. Ładunki z portu morskiego transportowane są, poprzez port suchy, w głąb lądu. Dla portów trójmiejskich, taki suchym portem będzie powstający terminal w Zajączkowie Tczewskim. |
•Mały powiat - duża strefaSzansa nie tylko dla SłupskaPowiat słupski liczy tylko 2304 km2 , na których mieszka niespełna 100 tys. mieszkańców. Od północy 57-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku znany jest bardziej z atrakcji turystycznych niż z gospodarki morskiej. Bezrobocie w powiecie sięga 25%, przy krajowym wskaźniku ok. 11%. W 1997 r. Pomorska Agencja utworzyła Słupską Specjalną Strefę Ekonomiczną, bez której obecnie sytuacja powiatu byłaby pewnie znacznie gorsza. |
•Powstał port przeładunkowy w NałęczowieZ tirów na wagony i odwrotnieDo stacji kolejowej Nałęczów koło Lublina dojechał pierwszy pociąg z kontenerami załadowanymi w porcie w Gdyni. Kontenery zawierały kamienie przywiezione drogą morską z Chin. W Nałęczowie kontenery zostały przeładowane na ciągniki samochodowe. |
•Kujawsko-pomorskie stara się o terminal multimodalnyOparcie w Wiśle i transporcie śródlądowymSamorządowe władze województwa kujawsko-pomorskiego od czterech lat prowadzą działania zmierzające do utworzenia w tym regionie platformy multimodalnej - przeładunkowego węzła transportowego, w którym krzyżowałyby się różne systemy przewożenia towarów. Platforma ta, zapisana już w krajowych dokumentach planistycznych dotyczących gospodarowania wodami, opierać się ma m.in. na wodnej komunikacji śródlądowej. |
•Tramwajowa nowa falaTajemnica tkwi w funduszach unijnych i zaletach tego środka transportuMiliardy złotych na zakup setek nowoczesnych składów, budowa kilometrów nowych tras i rozwój inteligentnych systemów sterowania ruchem oraz systemów informacji pasażerskiej - środki z Unii Europejskiej na lata 2014-2020 podtrzymają rewolucję tramwajową w polskich miastach. |
•Warszawa stawia na tramwajeSzybki tramwaj z Dw. Zachodniego do Wilanowa?W ciągu ostatnich trzech lat, z warszawskich tramwajów skorzystało średnio ok. 261 mln osób. Pod koniec 2014 r. długość warszawskich sieci tramwajowych wynosiła: 132 km długości tras i 395 km linii, przy średnim wieku taboru - 16,7 lat. |
•Tramwajowym renesansPrzy czynnym udziale KZN RailKraków, Wrocław, Toruń, Łódź i Olsztyn to miasta, w których firma z Grupy KZN Bieżanów dała się już poznać z najlepszej strony. U źródła powstania spółki leży objęcie rynku tramwajowego specjalistyczną usługą zabudowy całych układów torowych. |
•Sosnowiec nadal inwestujeDuże środki w latach 2015-20Sosnowiec kontynuuje modernizację linii tramwajowych. Władze miasta chcą w latach 2015-20, by Tramwaje Śląskie przeznaczyły na ten cel aż 266 mln zł. |
•Ze Szwajcarii do NiemiecTransgraniczne projekty tramwajoweLinie tramwajowe łączą nie tylko miasta, ale i kraje. To właśnie tramwajem można dojechać z Bazylei w Szwajcarii do niemieckiego miasta Weil nad Renem. |