![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
•Największy spedytorZ Marcinem Wowerem, prezesem Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans, rozmawia Janusz MincewiczZ Marcinem Wowerem, prezesem Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans, o polskim rynku spedycyjnym i sytuacji spółki, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Ożywić współpracę polsko-białoruskąZ prof. dr hab. Maciej Stajniakiem, kierownikiem Katedry Podstaw Logistyki w Wyższej Szkole Logistyki i głównym specjalistą ds. logistyki w Instytucie Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Przede wszystkim komunikacja zbiorowaZ prof. Jackiem Majchrowskim, prezydentem Krakowa, o inwestycjach drogowych i komunikacji miejskiej, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Potrafimy realizować olbrzymie projektyZ Remigiuszem Paszkiewiczem, prezesem Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, o ofensywie inwestycyjnej i planach na najbliższy rok, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Niekorzystne zmonopolizowanie transportu drogowegoZ dr inż. Robertem Sternikiem, dziekanem Wydziału Informatyki Zarządzania i Transportu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, rozmawia Janusz MincewiczZ dr inż. Robertem Sternikiem, dziekanem Wydziału Informatyki Zarządzania i Transportu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Stosujemy kulturę orientacji na klientaZ Tomaszem Burasiem, prezesem zarządu DHL Express Poland, rozmawia Janusz MincewiczZ Tomaszem Burasiem, prezesem zarządu DHL Express Poland, o perspektywach inwestycyjnych i polskim rynku usług kurierskich rozmawia Janusz Mincewicz |
•Najważniejsze, by zawsze patrzeć w przyszłośćZ DARIUSZEM CEGIELSKIM, prezesem zarządu Trans Polonia S.A., m.in. o oczekiwaniach rynku rozmawia Cezary Banasiak |
•Podążanie za inwestoramiZ Teresą Kamińską, prezesem zarządu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, o jej działalności i planowanym rozwoju, rozmawia Ewa Grunert |
•Konsekwentnie rozwijamy siatkę połączeńZ dr Janem Pamułą, prezesem lotniska Kraków Airport, o jego rozwoju i najbliższych inwestycjach, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Mamy ambitne plany rozwojoweZ dr Zbigniewem Miklewiczem, prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin - Świnoujście, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Mamy już silną markęZ Krystyną Pękałą, prezesem Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, o planach przewozowych i inwestycyjnych, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Lubuskie stawia na kolejZ ELŻBIETĄ ANNĄ POLAK, marszałek województwa lubuskiego, o poprawie stanu infrastruktury komunikacyjnej i nie tylko, rozmawia Janusz Kajda |
![]() •Z radością biegnę do pracyZ Tomaszem Kloskowskim, prezesem portu lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Najważniejsza jest wiedzaZ Bartoszem Najmanem, prezesem Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•Trudny rynek transportu ponadnormatywnegoZ Łukaszem Chwalczukiem, prezesem zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Transportu Nienormatywnego, rozmawia Ewa Grunert |
•Na rynku spedycyjnym jest duża konkurencjaZ prof. Januszem Neiderem, kierownikiem Zakładu Transportu Międzynarodowego i Spedycji na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Odgrywamy ważną rolę w korytarzu Bałtyk - AdriatykZ Mieczysławem Strukiem, marszałkiem województwa pomorskiego, o drogowych planach inwestycyjnych i nie tylko, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Nasze lotnisko to trafiony pomysłZ Piotrem Okienczycem, prezesem lotniska w Modlinie, o planach rozwojowych i inwestycyjnych, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Bezpiecznie spoglądamy w przyszłośćZ Markiem Staszkiem, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska S.A., m.in. o rynku przewozów intermodalnych, rozmawia Mikołaj Marszycki |
•Wlokące się inwestycje kolejoweZ dr Jerzym Kwiecińskim, prezesem Fundacji Europejskie Centrum Przedsiębiorczości, b. wiceministrem rozwoju regionalnego, rozmawia Andrzej Uznański |
•Planujemy budowę kolei do lotniskaZ Cezarym Przybylskim, marszałkiem dolnośląskim, o inwestycjach w infrastrukturę i tabor, ale nie tylko, rozmawia Anita Budek |
•Wychowaliśmy kulturę kurierów rowerowychZ Adamem Tomczakiem, prezesem firmy X-press Couriers, o polskim rynku usług kurierskich i nie tylko, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Idziemy w dobrym kierunkuZ HENRYKIEM KAŁUŻNYM, Freight Manager Poland & Ukraine w Stena Line Freight, rozmawia Mikołaj Marszycki |
•Bez obaw o przyszłośćZ Piotrem Sukiennikiem, dyrektorem generalnym FM Logistic w Polsce, o dwudziestoleciu firmy w Polsce, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•From patchwork to networkZ dr Ursulą Biernert, członkiem zarządu ds. HR DB Schenker Rail AG, m.in. o zarządzaniu zasobami ludzkimi, rozmawia Alicja Ferdynus |
•Problematyczny wyrok ryczałtowyZ Janem Buczkiem, prezesem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, rozmawia Bogusław MańkZ Janem Buczkiem, prezesem ZMPD, o wyroku Sądu Najwyższego w sprawie ryczałtów, rozmawia Bogusław Mańk. |
•Transportowa rewolucja w OlsztynieZ Gustawem Markiem Brzeziną, marszałkiem województwa warmińsko-mazurskiego, m.in. o dostępności komunikacyjnej, rozmawia Janusz Kajda |
•Dobra współpracaZ Maciejem Brzozowskim, szefem Przedstawicielstwa Portu Hamburg w Polsce, rozmawia Krzysztof Koprowski |
•Rozwój Pyrzowic to szansa także dla cargoZ Arkadiuszem Czechem, burmistrzem Tarnowskich Gór, rozmawia Janusz MincewiczArkadiusz Czech opowiada m.in. o planach inwestycyjnych w perspektywie unijnej 2014-2020 i szansach na połączenie miasta z lotniskiem w Pyrzowicach |
•Mamy dobrą pozycję rynkowąO działalności w branży logistycznej z Janem Brachmannem, prezesem Seifert Polska, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Szukamy optymalnych rozwiązańZ Ewą Zawadzką, Head of Land & Development w Prologis, rozmawia Janusz MincewiczPologis jest liderem na polskim rynku logistycznym. Jaką powierzchnią magazynów obecnie firma zarządza? |
•Kształcenie zawodowe od samych podstawZ Piotrem Litwińskim, prezesem OZPTD, rozmawia Magdalena KrowickaObjęcie przez Pana funkcji prezesa OZPTD zbiegło się w czasie z trudnymi dla sektora transportu wydarzeniami. To konsekwencje ustaw i zmian w przepisach, lub też braku tych zmian, nie wspominając już nawet o orzeczeniu siedmiu sędziów SN. Można powiedzieć, że jest to moment krytyczny, wymagający szybkich działań. Chcę jednak nawiązać do zawodu kierowcy. Czy Pana zdaniem mamy odpowiednio przeszkolonych ludzi do tej pracy? |
•Pesa to pasja i misjaZ Tomaszem Zaboklickim, prezesem Pesy Bydgoszcz, rozmawia Janusz MincewiczO przyszłości firmy, ale nie tylko, z Tomaszem Zaboklickim, prezesem Pesy Bydgoszcz, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Rynek pojazdów użytkowych 2014 r.Spowolnienie czy tylko chwilowa zadyszka?Koniec roku 2014 przyniósł spory spadek w rejestracjach nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5 t. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w listopadzie rejestrowano 23,1% mniej (495 szt. mniej) pojazdów użytkowych niż rok wcześniej i o 18,9% mniej niż w październiku (386 szt. mniej). Stosunek zmian na przestrzeni całego roku wyniósł natomiast -3,1%. |
• Dokąd zmierza transport drewna?Gdzie szukać redukcji kosztów?Transport drewna to jedna z najstarszych form przewozów prowadzona przez człowieka. Na jakim etapie rozwoju technologicznego znajduje się obecnie i co może go czekać w bliższej lub dalszej przyszłoci? |
•Poznań wprowadza inteligentne zarządzanie ruchemSystem ITS znacznie usprawni transport w mieścieW 2015 r. zacznie działać w Poznaniu nowy inteligentny system ITS, którego głównym celem będzie usprawnienie zarządzania ruchem w mieście, a w szczególności transportem publicznym. |
•Nagrodzony Sprinter FurgonDoceniono elastyczność koncepcjiMercedes Sprinter należy do rodziny ciężkich samochodów dostawczych. Debiutował w 1995 r., obecna wersja pojawiła się w 2006 r., i po kilku liftingach jest teraz sprzedawany, jako pojazd trzeciej generacji. Testowany egzemplarz to Mercedes Sprinter Furgon 319 CDI 190 KM 4x4 w zabudowie warsztatowej. |
•Niemcy - od 1 stycznia 8,5 euro za godzinę pracyNie dotyczy kierowców samochodów zarejestrowanych w PolsceOd 1 stycznia w Niemczech obowiązuje minimalna płaca 8,50 euro brutto za godzinę. Czy ta wysoka minimalna płaca wpłynie na polską branżę logistyczną, która wykonuje swoje usługi na terenie Niemiec? |
•Nowe drogi na terenach postoczniowychW czerwcu - Park KonstruktorówKolejna inwestycja infrastrukturalna na obszarach postoczniowych. Do Bałtyckiego Portu Nowych Technologii (BPNT) można już wjechać przez nowe rondo, przystosowane do transportu wielkogabarytowego. |
•Tendencje w naczepachCiągle duży potencjał rozwojowyPorównując rozwój samochodów ciężarowych i naczep, bardzo łatwo wyciągnąć pochopny wniosek, że dzieli je duży dystans. Jednak w rzeczywistości sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej. Rozwój naczep trwa i zmierza wcale nie gorszą drogą niż ciągników siodłowych. Ostatnie propozycje europejskich producentów pokazują znaczny potencjał rozwojowy w konstrukcjach naczep. |
•Transport leśny - drewnem w dwie stronyO stawkach za przewozy decyduje polityka cenowa wielkich zakładów celulozowo-papierniczychW lecie samochody z drewnem widuje się na drogach stosunkowo rzadziej niż zwykle. Przewozy dłużyc i papierówki, podstawowych produktów gospodarki leśnej, koncentrują się w okresie od września do kwietnia, gdy z powodu deszczów i błota, a potem śniegu, trudno do lasu wjechać, a jeszcze trudniej wyjechać. |
•Naczepa Wielton typu huckepackWielton SA skonstruował dla Link Sp. z o.o. naczepę specjalistycznąW 10-letniej współpracy Wielton S.A. - producenta przyczep i naczep - i firmą LINK jednej z największych firm transportowych, rozpoczął się kolejny, nowy etap. Link jest jednym z pierwszych w Polsce spedytorów, który wziął udział w realizacji projektu społecznego "tiry na tory". Akcja prowadzona przez Instytut Spraw Obywatelskich ma na celu odciążyć polskie drogi i przenieść transport ciężkich ładunków na tory. Ten rodzaj transportu drogowo - szynowego możliwy jest tylko przy użyciu specjalistycznych naczep typu huckepack. Link szukając nowatorskiego rozwiązania dla swoich klientów, zwrócił się do firmy Wielton z propozycją stworzenia takiego uniwersalnego produktu. |
•Nowsza flota - niższe koszty viaTOLLJuż prawie 3,5 mld złotych wpłynęło do Krajowego Funduszu Drogowego z opłat w ramach systemu viaTOLL.W lipcu minęły trzy lata odkąd w Polsce wprowadzono elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. Wraz z jego uruchomieniem branża transportowa musiała dostosować się do nowych uwarunkowań: odpłatności za każdy przejechany kilometr po sieci dróg płatnych, rejestracji w systemie, po instalację urządzeń na szybie każdego pojazdu. |
•Terminale - podstawowe elementy sieci logistycznejW Polsce jest ich 30, a powinno być co najmniej 40Polska, by osiągnąć poziom zachodnioeuropejski w przewozach intermodalnych, musi mieć więcej terminali i szybsze kolejowe przewozy towarowe. Czy w 2020 r., zgodnie z zaleceniami UE, ich udział wyniesie 15%, zależy tylko od nas samych. Ale nie tylko od przedsiębiorstw, raczej od rządu i niemrawego ministerstwa infrastruktury. |
•Kopernikus I i II - duża siła w transporcie intermodalnymNiemiecki operator realizuje ideę "tiry na tory"dls Land und See Speditionsgesellschaft, niemiecki operator logistyczny, uruchomił niedawno drugi, wahadłowy pociąg wożący naczepy samochodowe z towarami na trasie Krefeld-Swarzędz-Krefeld. To stałe połączenie, realizowane trzy razy w tygodniu, nosi nazwę Kopernikus II. |
•Intermodal kolejowy rośnie, ale wciąż zbyt wolnoKilkanaście procent udziału w 2020 r.?Udział transportu intermodalnego w rynku kolejowym wciąż rośnie, wg prognoz do 2020 r. ma on osiągnąć wynik kilkunastoprocentowy, niestety, nie tak szybko jakby się tego oczekiwało. Jeżeli chcemy "dogonić" w tym segmencie kraje Unii Europejskiej, to jego udział w rynku powinien wzrastać w tempie ok. 1-2% w skali roku. |
•Nieograniczone możliwości, czyli pojazdy specjalneDźwigi hydrauliczno-linowe, windy meblowe, samochody ekspozycyjne i innePrzysłowie "potrzeba jest matką wynalazków" to chyba główne motto większości konstruktorów. W wielu przypadkach wspomniana potrzeba albo całkowicie usuwała problem, albo otwierała nowe horyzonty istniejącym już rozwiązaniom. Czasami potrzeba była lokalna, co powodowało odmienną konstrukcję tego samego urządzenia. Nie inaczej jest w przypadku pojazdów i nadwozi specjalnych. |
•Quo vadis gabarycie?Specjalizacja, uniwersalizm, automatyzacja, modułyTransport ponadnormatywny rozwija się tak jak inne gałęzie logistyki. Stara się reagować na zapotrzebowanie płynące ze strony załadowców, wyposażając się w odpowiedni sprzęt i podejmując się nawet bardzo karkołomnych zadań. Jak od strony technicznej zapowiada się przyszłość branży? |
•Karta ATAC - rozwiązanie assistancedla firm transportowych oraz przewoźnikówNasza świadomość ubezpieczeniowa stale wzrasta. Zwracamy uwagę na warunki oraz sumy świadczeń, sprawdzamy, czy polisa jest odpowiednia do naszych potrzeb. Naprzeciw takim właśnie świadomym i wymagającym Klientom wychodzi ubezpieczenie ATAC (APRIL Truck Assistance Card). Jest to propozycja dla posiadaczy samochodów ciężarowych, dostawczych, naczep, przyczep oraz autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 44t (DMC). |
•Jak oświetlać polskie i europejskie autostrady?Nie zawsze rachunek jest prostyW Polsce i w większej części Europy przepisy nie nakładają na właścicieli lub zarządców autostrady, obowiązku jej oświetlenia na całej długości. Jedynym takim europejskim krajem jest Belgia, jednak i tutaj w czasie kryzysu zaczęto zastanawiać się czy nie zrezygnować z tego kosztownego przepisu. |
•Pierwszy suchy port na PomorzuCzy hub w Zajączkowie Tczewskim rozwiąże problemy branży?Z definicji - suchy port jest obiektem bez dostępu do wody, ulokowany w miarę niewielkiej odległości od portu morskiego. Ładunki z portu morskiego transportowane są, poprzez port suchy, w głąb lądu. Dla portów trójmiejskich, taki suchym portem będzie powstający terminal w Zajączkowie Tczewskim. |
•Mały powiat - duża strefaSzansa nie tylko dla SłupskaPowiat słupski liczy tylko 2304 km2 , na których mieszka niespełna 100 tys. mieszkańców. Od północy 57-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku znany jest bardziej z atrakcji turystycznych niż z gospodarki morskiej. Bezrobocie w powiecie sięga 25%, przy krajowym wskaźniku ok. 11%. W 1997 r. Pomorska Agencja utworzyła Słupską Specjalną Strefę Ekonomiczną, bez której obecnie sytuacja powiatu byłaby pewnie znacznie gorsza. |
•Powstał port przeładunkowy w NałęczowieZ tirów na wagony i odwrotnieDo stacji kolejowej Nałęczów koło Lublina dojechał pierwszy pociąg z kontenerami załadowanymi w porcie w Gdyni. Kontenery zawierały kamienie przywiezione drogą morską z Chin. W Nałęczowie kontenery zostały przeładowane na ciągniki samochodowe. |
•Kujawsko-pomorskie stara się o terminal multimodalnyOparcie w Wiśle i transporcie śródlądowymSamorządowe władze województwa kujawsko-pomorskiego od czterech lat prowadzą działania zmierzające do utworzenia w tym regionie platformy multimodalnej - przeładunkowego węzła transportowego, w którym krzyżowałyby się różne systemy przewożenia towarów. Platforma ta, zapisana już w krajowych dokumentach planistycznych dotyczących gospodarowania wodami, opierać się ma m.in. na wodnej komunikacji śródlądowej. |
•Tramwajowa nowa falaTajemnica tkwi w funduszach unijnych i zaletach tego środka transportuMiliardy złotych na zakup setek nowoczesnych składów, budowa kilometrów nowych tras i rozwój inteligentnych systemów sterowania ruchem oraz systemów informacji pasażerskiej - środki z Unii Europejskiej na lata 2014-2020 podtrzymają rewolucję tramwajową w polskich miastach. |
•Warszawa stawia na tramwajeSzybki tramwaj z Dw. Zachodniego do Wilanowa?W ciągu ostatnich trzech lat, z warszawskich tramwajów skorzystało średnio ok. 261 mln osób. Pod koniec 2014 r. długość warszawskich sieci tramwajowych wynosiła: 132 km długości tras i 395 km linii, przy średnim wieku taboru - 16,7 lat. |
•Tramwajowym renesansPrzy czynnym udziale KZN RailKraków, Wrocław, Toruń, Łódź i Olsztyn to miasta, w których firma z Grupy KZN Bieżanów dała się już poznać z najlepszej strony. U źródła powstania spółki leży objęcie rynku tramwajowego specjalistyczną usługą zabudowy całych układów torowych. |
•Sosnowiec nadal inwestujeDuże środki w latach 2015-20Sosnowiec kontynuuje modernizację linii tramwajowych. Władze miasta chcą w latach 2015-20, by Tramwaje Śląskie przeznaczyły na ten cel aż 266 mln zł. |
•Ze Szwajcarii do NiemiecTransgraniczne projekty tramwajoweLinie tramwajowe łączą nie tylko miasta, ale i kraje. To właśnie tramwajem można dojechać z Bazylei w Szwajcarii do niemieckiego miasta Weil nad Renem. |
•Opony w transporcie budowlanymJakie rozwiązania są najlepsze?Sezon budowlany właściwie trwa od ubiegłej jesieni. To dobra i zła wiadomość dla transportu budowlanego. Dobra, że jest praca - zła, że wielu firmom zabrakło "przerwy zimowej" na zwyczajowe w tym okresie konserwacje, w tym ogumienia. |
•Na kłopoty transport intermodalnyNowe rozwiązania mogą być receptąOstatnie problemy polskich przewoźników z płacą minimalną w Niemczech i Francji, czy z zakazami noclegów w kabinie, stanowiły ciekawy kontrast w porównaniu do działalności operatorów logistycznych w północnych Niemczech. |
•Transport w komórceZ duchem czasuW trudnych dla branży transportowej czasach, uczestnicy łańcucha dostaw coraz większą uwagę przykładają do optymalizacji czasu pracy i efektywnego wykorzystywania narzędzi, które są im dostarczane chociażby przez producentów platform transportowych. |
•Pół wieku sympatycznego "Ogórka"Jelcze 272 Max królowały w polskich miastachPrzed 50 laty, na początku 1965 roku, na ulice polskich miast wjechały pierwsze autobusy Jelcz 272 Mex, nazywane, z powodu swojego kształtu, "ogórkami". Królowały w komunikacji miejskiej przez 20 lat. |
•Wschodnie sankcje - ograniczenia czy nowe perspektywy?Polskie firmy dobrze radzą sobie z rosyjskim embargoSkutki wprowadzonego w sierpniu rosyjskiego embargo na produkty spożywcze odczuli nie tylko producenci eksportujący towary na wschód, ale i firmy transportowe, które z dnia na dzień musiały znaleźć nowe rynki i nowych zleceniodawców. Jednak nawet przy tak niesprzyjających warunkach gospodarczych, rokowania w sprawie polskiego transportu są optymistyczne - jego stan nie zależy bowiem wyłącznie od współpracy z Rosją. |
•Nie tylko wojna zabija ukraiński przemysł transportowyKraj pogrążony w gąszczu barier i niemocyW ciągu ostatniego roku sytuacja w systemie transportowym Ukrainy przeszła poważny kryzys. Utrata dostępu do pięciu portów morskich i dwóch lotnisk na Krymie, zablokowanie i wysadzenie torów linii kolejowej do Doniecka (którędy dokonywno 45% ruchu towarowego), utrata wschodnich granic, a tym samym zamknięcie ogólnoeuropejskich korytarzy drogowych przechodzących przez Ukrainę, praktycznie całkowicie zablokowało rozwój branży w tym kraju. |
•Rosyjskie embargo i szara strefa pogrążają rynek transportowy w BiałorusiGwałtowny wzrost liczby ciężarówek w przedsiębiorstwachWedług specjalistów Logistic Club, rok 2015 nie przyniesie pozytywnych tendencji w branży transportu i logistyki Białorusi. Wolumen przewozów transportowych na Białorusi wzrósł w styczniu br. o 8,5% do 36,824 mln t. Transport kolejowy zapewnił wolumen przewozów w rozmiarze 10,5 mln t (spadek o 4,4% w porównaniu do stycznia 2014 r.). Przewóz towarów transportem samochodowym wzrósł w styczniu 2015 r. o 29,8% do 14,7 mln t. |
•Mobilny bufet olejowyPomysłowe i praktyczne rozwiązaniaKiedy przychodzi czas na wymianę oleju w samochodzie, najczęściej jedziemy nim do zaprzyjaźnionego serwisu, gdzie poza wymianą tego płynu, wymienią nam jeszcze filtry. Inaczej sprawa ma się z wielkimi maszynami budowlanymi lub górniczymi, które nie mogą dojechać do warsztatu lub jest to nieopłacalne. To do nich musi dojechać mobilny serwis olejowy. |
•Chwiejny rynek oponCzy rozpocznie się produkcja z mniszka lekarskiego?Specjaliści przewidują w tym roku minimalny wzrost polskiego rynku opon użytkowych. W Europie też prognozy nie zachwycają. Natomiast sensacją minionej jesieni w Niemczech i obecnie w Polsce jest opona wyprodukowana z mniszka lekarskiego. |
•Dawnych i bliższych wspomnień czarJubileusz klubu okazją do poznania z zabytkami motoryzacjiW ciepły, kwietniowy weekend, 11-12 kwietnia, odbyła się w stolicy wyjątkowa impreza - swój jubileusz 35-lecia obchodził Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie. Gdy zaczynali, w 1980 r., mieli jeden autobus, dzisiaj w ich posiadaniu jest największa w kraju i jedna z największych kolekcji zabytkowych autobusów w Europie. |
•Do celu bez kłopotów i opóźnieńBogata oferta pomysłowych rozwiązańJeszcze dekadę temu nawigacja GPS w samochodzie, czy to osobowym czy ciężarowym, była elementem dodatkowym, żeby nie powiedzieć egzotycznym. Niektórzy wręcz uważali, że posiadanie jej świadczy o kłopotach w rozumieniu znaków drogowych, nieumiejętności czytania map, słabej znajomości trasy czy wręcz lenistwie - w domyśle każdy z powyższych argumentów miał mocno danego kierowcę deprecjonować. |
•Czy wolniej może znaczyć... szybciej?Dlaczego ecodriving się opłaca?Niższe zużycie paliwa nawet o 1/5, a mimo tego szybsze dotarcie do celu? To możliwe dzięki ecodrivingowi. W wyniku gwałtownych manewrów ruszania i zatrzymywania się, zużycie paliwa może wzrosnąć nawet o 40%, a kolejne nadprogramowe litry związane są z szybką jazdą, utrzymywaniem wysokich obrotów silnika i nieumiejętnym hamowaniem. |
•Telematyczny węzeł komunikacjiJedna platforma dla wszystkich danychFirma Transics, lider w dziedzinie telematyki, wchodzący w skład grupy WABCO, integruje dane dotyczące pojazdów, kierowców i naczep w ramach jednej, innowacyjnej platformy - TX-CONNECT. |
•Właściciele flot nie dostaną mandatów za kierowcówPoselski projekt nowelizacji odrzuconyOstatecznie nie zmienia się zasada zgodnie z którą, kierujący samochodem, a nie jego właściciel, zapłaci mandat za przekroczenie prędkości zarejestrowane przez fotoradar. We wtorek, 14 lipca podkomisja nadzwyczajna odrzuciła poselski projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, w zakresie nakładania kar administracyjnych. |
•Jubileuszowa edycja Moto Safety DayBezpieczeństwo na drodze zawsze na pierwszym miejscuKształtowanie odpowiednich postaw na drodze wśród najmłodszych, symulatory zwiększające świadomość w zakresie bezpieczeństwa oraz liczne edukacyjne gry, pokazy i konkursy - to tylko niektóre z aspektów i atrakcji jubileuszowej edycji Moto Safety Day, która odbyła się 11 lipca w Sopocie, tuż przy molo. W imprezie wzięło udział kilka tysiący uczestników. |
•Mocna dawka tuningu10. urodziny "Master Truck"Coroczne wydarzenie, gromadzące tysiące ludzi, których łączy pasja do pięknych pojazdów, wpisało się już na dobre w historię społeczności kierowców samochodów ciężarowych. Jest również okazją dla ponad 50-tysięcznej publiczności do cieszenia oczu niecodziennym widokiem - setek imponujących maszyn, które na trzy dni zjechały z trasy. Dzień Świętego Krzysztofa, patrona wszystkich kierowców, 10 lat temu zapoczątkował tradycję zlotów "Master Truck". |
•Standardowe akcesoriaDla kierowcy, ekonomii i bezpieczeństwaPowoli, to co zwykliśmy nazywać akcesoriami staje się podstawowym wyposażeniem samochodów, szczególnie przeznaczonych do transportu dalekobieżnego. Standardem staje się monitoring pojazdów, tempomat, różne opcje "eco", zautomatyzowane i elektronicznie wspomagane skrzynie biegów czy nawet funkcje zapamiętywania i zoptymalizowania trasy. |
•Taniej, wygodniej, dalej... lepiej?Przewoźnicy autobusowi na polskich drogachGdy jeszcze kilka lat temu ktokolwiek z nas wybierał się w dłuższą podróż komunikacją autobusową, zapewne ciągle, choćby w myślach, przywoływał sobie nazwę "pekaes" oraz jego mniej lub bardziej wyraźny, ale z reguły mało korzystny, obraz. I chociaż faktyczny stan tegoż "pekaesu" zmieniał się bezustannie przez lata, to nadal pokutowało wyobrażenie o mocno leciwym, dość powolnym, ciasnawym i dusznym autokarze, jeżdżącym niekoniecznie zgodnie z rozkładem, gdzie niemal każdy nadplanowy bagaż stanowił poważny problem... |
•Kolejne przejęcie polskiego lidera rynku naczepWłoska spółka dołącza do grupy6 sierpnia 2015 r. Wielton, największy polski, a zarazem jeden z czołowych producentów naczep i przyczep w Europie, przejął część aktywów spółki Compagnia Italiana Rimorchi, w tym wiodące włoskie marki Merker, Viberti i Cardi oraz wybrane maszyny i urządzenia, bazy klientów i know-how produktów. Dzięki tej transakcji, Wielton w ciągu najbliższych dwóch lat podwoi swoje moce produkcyjne i zyska otwartą drogę do zdobycia pozycji trzeciego największego europejskiego producenta naczep. |
•Bariery drogowe: budujemy ich najwięcej w historii Zapewniają bezpieczeństwo ruchuW ostatniej dekadzie, dzięki dotacjom ze środków unijnych, nastąpił największy w historii polskiego drogownictwa boom inwestycyjny. Jeszcze nigdy na naszych drogach nie zbudowano tylu barier drogowych co w XXI wieku. To prawdziwe eldoPodstawowym celem barier jest zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Stosuje się je w miejscach, w których przejechanie pojazdu poza krawędź drogi lub przekroczenie pasa oddzielącego oba kierunki ruchu poważnie zagraża bezpieczeństwu użytkowników drogi. Bariery ochonne są też stosowane na wiaduktach i nasypach, gdzie blisko drogi znajdują się obiekty i przeszkody stałe jak np. słupy, budnyki, kolizja z którymi może być szczególnie niebezpieczna. |
•Polskie drogi bardziej innowacyjneWybrano najlepsze projektyNiemal 40 mln zł Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczą na projekty B+R, służące rozwojowi technologii budowy oraz remontu dróg i poprawie bezpieczeństwa uczestników ruchu. Poznaliśmy wyniki konkursu we Wspólnym Przedsięwzięciu "Rozwój Innowacji Drogowych". |
•Master Truck. Zlot ciężarówek pod OpolemNajładniejszą ciężarówką show został mercedes z FinlandiiPrawie 450 ciężarówek z Polski, Słowacji, Niemiec, Finlandii, Chorwacji, Czech, Węgier, Irlandii oraz Białorusi wzięło udział w XI Międzynarodowym Zlocie Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych Master Truck Poland 2015, który odbył się na lotnisku w Polskiej Nowej Wsi koło Opola. |
•Wypijamy hektolitry wina (spoza UE)Niełatwa droga trunku na nasze stołyPolska nie jest producentem wina wysokiej jakości, ale Polacy nie gardzą tym trunkiem, który na nasze stoły sprowadzany jest z całego świata. Z danych Wojewódzkich Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Gdańsku i Szczecinie, która zajmuje się wyłącznie kontrolą wyrobów winiarskich z krajów spoza Unii, wynika, że w 2013 r. przeprowadzono ogółem 60 kontroli wina importowanego z krajów trzecich. Kontrolą objęto 89 partii o łącznej objętości 6944,79 hl. |
•Tanki nad WisłąNowoczesny transport piwaChociaż sezon na piwo powoli się kończy to dostawy tego złocistego trunku ciągle są jednym z podstawowych zadań logistycznych. Często zapominamy, że jest on produktem nietrwałym, nawet, jeżeli termin ważności jest dosyć odległy i dostarczenie naprawdę smacznego napoju jest nie lada wyzwaniem. |
•Ochrona silnikaDobry olej to dłuższe życieNowe silniki, spełniające współczesne normy emisji spalin wymagają stosowania systemów oczyszczania spalin składających się z układów selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtra cząstek stałych (DPF) |
•Oleje z rodziny PlatinumWdrażanie nowoczesnych, specjalistycznych produktów wpisuje się w strategię firmy ORLEN Oil, czołowego producenta wysokiej klasy olejów silnikowych. Stale monitorując aktualne trendy rynkowe dynamicznie reagujemy na oczekiwania klientów. |
•Nowy produkt dla dużychDelo 710 LE 20W-40 jest najnowszym produktem koncernu Chevron w Europie. Olej przeznaczony jest do silników wysokoprężnych okrętowych, kolejowych i agregatów prądotwórczych takich producentów jak EMD i GE. Produkt nie zawiera cynku ani chloru, a skład oparto o oleje bazowe premium. W przyszłości ma zastąpić DEO 13 MG 20W-40. |
•Olej do wysokoobciążonych silnikówW pełni syntetyczny olej dla wysokoobciążonych silników Diesla przeznaczony m.in. dla sektora drogowego i przemysłowego. |
•Ochrona silnika spod znaku muszliOlej Shell Rimula R4 X przeznaczony do pojazdów ciężarowych, maszyn rolniczych, autobusów i lokomotyw. |