![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
•Problematyczny wyrok ryczałtowyZ Janem Buczkiem, prezesem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, rozmawia Bogusław MańkZ Janem Buczkiem, prezesem ZMPD, o wyroku Sądu Najwyższego w sprawie ryczałtów, rozmawia Bogusław Mańk. |
![]() •Olbrzymi dowód zaufaniaZ Jerzym Kleniewskim,przewodniczącym Komitetu Transportu Lądowego EKG ONZ,rozmawia Krzysztof Koprowski |
![]() •Port Gdynia - należy pozyskać towary z południa EuropyO sytuacji portu z Januszem Jarosińskim, prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia, rozmawia Ewa Grunert |
![]() •Mamy dobrą pozycję rynkowąO działalności w branży logistycznej z Janem Brachmannem, prezesem Seifert Polska, rozmawia Janusz Mincewicz |
![]() •Rozwój Pyrzowic to szansa także dla cargoZ Arkadiuszem Czechem, burmistrzem Tarnowskich Gór, rozmawia Janusz MincewiczArkadiusz Czech opowiada m.in. o planach inwestycyjnych w perspektywie unijnej 2014-2020 i szansach na połączenie miasta z lotniskiem w Pyrzowicach |
![]() •Szukamy optymalnych rozwiązańZ Ewą Zawadzką, Head of Land & Development w Prologis, rozmawia Janusz MincewiczPologis jest liderem na polskim rynku logistycznym. Jaką powierzchnią magazynów obecnie firma zarządza? |
![]() •Kształcenie zawodowe od samych podstawZ Piotrem Litwińskim, prezesem OZPTD, rozmawia Magdalena KrowickaObjęcie przez Pana funkcji prezesa OZPTD zbiegło się w czasie z trudnymi dla sektora transportu wydarzeniami. To konsekwencje ustaw i zmian w przepisach, lub też braku tych zmian, nie wspominając już nawet o orzeczeniu siedmiu sędziów SN. Można powiedzieć, że jest to moment krytyczny, wymagający szybkich działań. Chcę jednak nawiązać do zawodu kierowcy. Czy Pana zdaniem mamy odpowiednio przeszkolonych ludzi do tej pracy? |
![]() •Pesa to pasja i misjaZ Tomaszem Zaboklickim, prezesem Pesy Bydgoszcz, rozmawia Janusz MincewiczO przyszłości firmy, ale nie tylko, z Tomaszem Zaboklickim, prezesem Pesy Bydgoszcz, rozmawia Janusz Mincewicz |
•Jeździmy również do BerlinaZ Henrykiem Leszczyńskim, prezesem zarządu PKS w Szczecinie rozmawia Krzysztof KoprowskiZ Henrykiem Leszczyńskim, prezesem zarządu PKS w Szczecinie sp. z o.o., rozmawia Krzysztof Koprowski. |
•Wierzę, że kolej odzyska pasażerówZ Marcinem Celejewskim, prezesem PKP Intercity, rozmawia Janusz MincewiczPendolino budzi wielkie emocje. Osobiście uważam, że był to potrzebny zakup, bo wprowadzi zupełnie nową jakość w przewozach pasażerskich w Polsce. Czy podziela Pan moje zdanie? |
![]() •Tendencje w naczepachCiągle duży potencjał rozwojowyPorównując rozwój samochodów ciężarowych i naczep, bardzo łatwo wyciągnąć pochopny wniosek, że dzieli je duży dystans. Jednak w rzeczywistości sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej. Rozwój naczep trwa i zmierza wcale nie gorszą drogą niż ciągników siodłowych. Ostatnie propozycje europejskich producentów pokazują znaczny potencjał rozwojowy w konstrukcjach naczep. |
![]() •Transport leśny - drewnem w dwie stronyO stawkach za przewozy decyduje polityka cenowa wielkich zakładów celulozowo-papierniczychW lecie samochody z drewnem widuje się na drogach stosunkowo rzadziej niż zwykle. Przewozy dłużyc i papierówki, podstawowych produktów gospodarki leśnej, koncentrują się w okresie od września do kwietnia, gdy z powodu deszczów i błota, a potem śniegu, trudno do lasu wjechać, a jeszcze trudniej wyjechać. |
![]() •Naczepa Wielton typu huckepackWielton SA skonstruował dla Link Sp. z o.o. naczepę specjalistycznąW 10-letniej współpracy Wielton S.A. - producenta przyczep i naczep - i firmą LINK jednej z największych firm transportowych, rozpoczął się kolejny, nowy etap. Link jest jednym z pierwszych w Polsce spedytorów, który wziął udział w realizacji projektu społecznego "tiry na tory". Akcja prowadzona przez Instytut Spraw Obywatelskich ma na celu odciążyć polskie drogi i przenieść transport ciężkich ładunków na tory. Ten rodzaj transportu drogowo - szynowego możliwy jest tylko przy użyciu specjalistycznych naczep typu huckepack. Link szukając nowatorskiego rozwiązania dla swoich klientów, zwrócił się do firmy Wielton z propozycją stworzenia takiego uniwersalnego produktu. |
![]() •Nowsza flota - niższe koszty viaTOLLJuż prawie 3,5 mld złotych wpłynęło do Krajowego Funduszu Drogowego z opłat w ramach systemu viaTOLL.W lipcu minęły trzy lata odkąd w Polsce wprowadzono elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. Wraz z jego uruchomieniem branża transportowa musiała dostosować się do nowych uwarunkowań: odpłatności za każdy przejechany kilometr po sieci dróg płatnych, rejestracji w systemie, po instalację urządzeń na szybie każdego pojazdu. |
![]() •Mocna dawka tuningu10. urodziny "Master Truck"Coroczne wydarzenie, gromadzące tysiące ludzi, których łączy pasja do pięknych pojazdów, wpisało się już na dobre w historię społeczności kierowców samochodów ciężarowych. Jest również okazją dla ponad 50-tysięcznej publiczności do cieszenia oczu niecodziennym widokiem - setek imponujących maszyn, które na trzy dni zjechały z trasy. Dzień Świętego Krzysztofa, patrona wszystkich kierowców, 10 lat temu zapoczątkował tradycję zlotów "Master Truck". |
![]() •Standardowe akcesoriaDla kierowcy, ekonomii i bezpieczeństwaPowoli, to co zwykliśmy nazywać akcesoriami staje się podstawowym wyposażeniem samochodów, szczególnie przeznaczonych do transportu dalekobieżnego. Standardem staje się monitoring pojazdów, tempomat, różne opcje "eco", zautomatyzowane i elektronicznie wspomagane skrzynie biegów czy nawet funkcje zapamiętywania i zoptymalizowania trasy. |
![]() •Przeciążone porty zachodnioeuropejskieDodatkowe opłaty, zmiana terminali i destynacjiKlienci zapłacą za zatory w przepływie ładunków i przeciążenie terminali kontenerowych w największych portach Morza Północnego. Opłaty wzrosną nawet do 100 dol. za kontener. |
•Nowe jednostki dla RZGW w WarszawieStatki można produkować wszędzieRegionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Warszawie wzbogacił się o dwa specjalistyczne statki, które będą pełnić służbę na mazurskich jeziorach. Jednostki zbudowało konsorcjum stoczni Damen z Kędzierzyna-Koźla oraz Atut z Januszkowic. |
![]() •Wypijamy hektolitry wina (spoza UE)Niełatwa droga trunku na nasze stołyPolska nie jest producentem wina wysokiej jakości, ale Polacy nie gardzą tym trunkiem, który na nasze stoły sprowadzany jest z całego świata. Z danych Wojewódzkich Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Gdańsku i Szczecinie, która zajmuje się wyłącznie kontrolą wyrobów winiarskich z krajów spoza Unii, wynika, że w 2013 r. przeprowadzono ogółem 60 kontroli wina importowanego z krajów trzecich. Kontrolą objęto 89 partii o łącznej objętości 6944,79 hl. |
•Tanki nad WisłąNowoczesny transport piwaChociaż sezon na piwo powoli się kończy to dostawy tego złocistego trunku ciągle są jednym z podstawowych zadań logistycznych. Często zapominamy, że jest on produktem nietrwałym, nawet, jeżeli termin ważności jest dosyć odległy i dostarczenie naprawdę smacznego napoju jest nie lada wyzwaniem. |
•Cała naczepa jest nasza... czyli Krone na IAATegoroczna wystawa IAA w Hanowerze była dla firmy Krone bardzo ważna. To tam pokazano cały szereg nowości, których ogólnym trendem jest hasło: wszystko robimy sami. Ta rewolucyjna, jak na branżę naczep tendencja jest obecnie obowiązującym kierunkiem w firmie, a na IAA można było zobaczyć cały szereg takich pomysłów z pod znaku korony. |
Infrastruktura kolejowa | Naczepy i przyczepy | Opony | Transport publiczny |
Transport żywności | Tuning i akcesoria | Żegluga i porty |