Polska Gazeta Transportowa Newsletter Polska Gazeta Transportowa - Prenumerata
Ewa Grunert
17 czerwca 2015

Turystyka promowa po Morzu Śródziemnym

Nowe trasy neapolitańskiego armatora

Turystyka morska cieszy się coraz większą popularnością, a przewoźnicy starają się zachęcić pasażerów do korzystania z połączeń promowych, proponując coraz to bogatszą ofertę spędzenia czasu na morzu.

Żegluga promowa na Morzu Śródziemnym przeżywa swój renesans, a jeden z czołowych operatorów w tym regionie, Grupa Grimaldi, otwiera nowe trasy żeglugowe między Włochami a Grecją i Hiszpanią. Od lipca 2015 r. nowoczesny prom należący do tego armatora będzie kursował pomiędzy portami Brindisi, Igoumenitsa oraz wyspą Korfu.

Włoska Grupa Grimaldi, rodzinna firma założona w 1947 r., obsługuje obecnie przeładunki w 130 portach w 45 krajach, m.in. Europie północnej, gdzie jest większościowym udziałowcem armatora promowego Finnlines. Grupa dysponuje 100 statkami, z których 24 zostało wybudowanych w ciągu ostatnich 5 lat.

Promy pasażerskie Grupy Grimaldi obsługują przede wszystkim porty Morza Śródziemnego, ale przewoźnik oferuje również siatkę połączeń towarowych do Afryki i Ameryki Południowej.

Żegluga promowa jest wpisana do oferty neapolitańskiego armatora, jako jedna z działalności priorytetowych. Dotychczas, na linii greckiej, na trasie Brindisi-Igumenitsa-Patras kursowały dwa statki. W tym sezonie turystycznym, do stałych, obsługujących już na tej trasie jednostek "Euroferry Olimpia" i "Euroferry Brindisi", dołączy nowoczesny prom "Catania", który ma 186 m długości, może zabrać 1 tys. pasażerów i 170 pojazdów. Jednostka posiada 2250 m linii ładunkowej.

Dzięki dodatkowej jednostce na tej trasie, armator zaproponuje turystom po siedem dodatkowych kursów tygodniowo w każdym kierunku, czyli z Brindisi do portu Igoumenitsa będzie w sumie 14 kursów tygodniowo, do Patras promy będą docierać 7 razy w tygodniu i tyle samo razy na Korfu. Natomiast poza sezonem letnim liczba kursów zostanie zmniejszona do 4 kursów tygodniowo.

Kolejnym, nowym połączeniem oferowanym turystom przez włoskiego armatora, będzie trasa do Hiszpanii, łącząca porty Savona z portem Barcelona. Do tej pory na trasie tej pływały jedynie promy ro-ro, ale z uwagi na rosnące zainteresowanie turystów, została ona udostępniona także pasażerskim połączeniom promowym. Trzy razy w tygodniu pomiędzy portem w Ligurii a Barceloną będzie pływał prom "Florencja". Zbudowana w 2004 r. jednostka ma 186 m długości, może przyjąć na pokład 1 tys. pasażerów i 100 pojazdów osobowych. Dysponuje linią ładunkową o długości 2250 m. Na pokładzie promu na turystów czekają kawiarnie, restauracje, sklepy, dyskoteki oraz przestrzenie przeznaczone do zabaw dla dzieci.

Turystyczne rejsy promowe po Morzu Śródziemnym cieszą się nieustającym powodzeniem wśród podróżnych z całego świata, którzy mogą w ten sposób poznać najpiękniejsze miejsca w Europie. Nie bez znaczenia jest także stabilna pogoda, czego nie da się powiedzieć o Morzu Bałtyckim.

Wykaz dodatków
Bezpieczeństwo i ubezpieczenia w transporcie Centra logistyczne / Transport drewna Drogi i autostrady Giełdy, systemy i modele transportowe
Giganci TSL Informatyka, monitoring pojazdów i e-myto Infrastruktura kolejowa Leasing, kredyty i factoring
Logistyka i składowanie Magazyny Naczepy i przyczepy Nowoczesna logistyka
Numer świąteczny Oleje i smary Opony Paliwa i karty
Pojazdy długodystansowe i autobusy Pojazdy dostawcze Pojazdy dystrybucyjne, zabudowy Pojazdy użytkowe
Przepisy celne i podatki Przesyłki drobnicowe Przewoźnicy drogowi, kolejowi, lotniczy, armatorzy Przewóz towarów niebezpiecznych
Telematyka Transport budowlany Transport drobnicowy i usługi kurierskie Transport kontenerowy i intermodalny
Transport lotniczy Transport Polska-Unia Transport Polska-Wschód Transport ponadnormatywny
Transport publiczny Transport żywności Tuning i akcesoria Żegluga i porty
• Temat wydania • Logistyka • Transport drogowy • Transport kolejowy • Transport lotniczy • Transport morski • Transport śródlądowy • Wydarzenia • Wywiad